Produktfotografering hos Husqvarna
När Husqvarna skulle göra en förhandspresentation av kommande nyheter testade de (deras reklambyrå) att bjuda in ett fåtal journalister åt gången för att skapa en exklusiv känsla för oss som skriver, tar bilder och filmar.
Så omringade av produktspecialister, pressansvariga och andra människor i orangea Husqvarnakläder stod jag och en annan skogsreporter och kände oss ovanligt exklusiva!
Tanken är god – absolut. Men för mig kommer de bästa svaren nästan alltid när man intervjuar någon på tu man hand utan att intervjupersonen har X antal kollegor runt omkring sig. Det brukar mest störa, ärligt talat.
Under ett uppdrag som detta är mitt jobb att få med mig relevanta citat, bra bilder och i bästa fall en kort och snygg film. Det viktiga är att rätt personer är på plats och har tid att svara på frågor och ställa upp på bild.
På det sättet funkade Husqvarnas nya upplägg bra, men att känna sig speciellt exklusiv har man inte riktigt tid till 🙂